• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 7 مرداد 1398
کد مطلب : 69024
+
-

شیراز در تدارک برگزاری جشنواره قصه‌گویی

جشنواره
شیراز در تدارک برگزاری جشنواره قصه‌گویی

نشست توجیهی و هم‌اندیشی بیست‌ و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در اداره‌کل کانون فارس برگزار شد. به گزارش مهر، در این جلسه که با حضور کارشناسان و مربیان مسئول مراکز فرهنگی شیراز و صدرا در شیراز برگزار شد، مدیر کل کانون پرورش فکری فارس با تأکید بر لزوم توجه هرچه بیشتر به برگزاری مطلوب جشنواره در سطوح کتابخانه‌ای و استانی، از میزبانی فارس در جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی خبر داد و گفت: لازم است با برنامه‌ریزی مطلوب و استفاده از ظرفیت‌های خوب کانون فارس، میزبانی شایسته‌ای صورت پذیرد.

«زهرا افتخاری» هدف از این نشست را هم‌اندیشی و تبادل ‌نظر در باب چگونگی انتخاب داوران در بخش‌های مختلف، زنان و مردان و به‌ویژه انتخاب داوران نوجوان عنوان کرد و افزود: شایسته است با تبلیغات محیطی مناسب، اطلاع‌رسانی و فضاسازی، زمینه حضور بیشتر مربیان، نوجوانان و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها فراهم شود.

مدیر کل کانون پرورش فکری فارس در بخش دیگری با اشاره به شعار جشنواره بیست‌ و دوم به برگزاری انجمن‌های قصه‌گویی در مراکز فرهنگی - هنری کانون فارس اشاره کرد و از مربیان‌ مسئول خواست با این باور که آینده ساختنی است، افراد را به شرکت در جشنواره تشویق و تاریخ برگزاری جشن‌های قصه‌گویی را تعیین کنند تا شرکت‌کنندگان با تمرین مناسب و آموزش و یادگیری قصه بگویند.

بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اهداف توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی، ایجاد زمینه برای ارتقای دانش نظری و تبادل تجربیات مفید و مؤثر میان قصه‌گویان ایرانی و خارجی، کارشناسان و استادان حوزه‌ قصه و قصه‌گویی، احیای سنت قصه‌گویی با حضور اقشار مختلف مردم و قصه‌گویان در جشنواره (دختران و پسران ۱۲ تا ۱۸ سال، زنان و مردان ۱۸ سال به بالا، مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها)، برنامه‌ریزی برای تبیین و ترویج روش‌های نوین در اجرای قصه و مشارکت مردم، و ترویج فرهنگ قصه‌گویی به عنوان یک ابزار ارتباطی و فرهنگ‌ساز در جامعه برگزار می‌شود.

این در حالی است که جشنواره در 2 بخش قصه‌گویی صحنه‌ای و قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان در بخش صحنه‌ای تا ۱۷ شهریور و بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای تا ۱۰ مهر ۱۳۹۸ فرصت دارند فیلم‌های قصه‌گویی خود را در پایگاه جشنواره بارگذاری کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید